One Happy Island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu One Happy Island - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu

One Happy Island

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

16 Februari 2015 | Aruba, Aruba

Bon tardi!

Er zijn al weer meer dan drie weken voorbij sinds we op Aruba aankwamen en in die tijd is er alweer een heleboel gebeurt.

We zijn bijvoorbeeld al twee weken naar school geweest. Sommige vakken die we hier op school krijgen lijken wel op een aantal vakken die we ook op de Hanze hebben gehad. Hier werken ze alleen wel veel meer met het werkveld dan dat wij in Groningen deden. We moeten nu bijvoorbeeld naar allemaal bedrijven en praktijken om interviews af te nemen, mee te lopen enzovoort. Druk, maar ook interessant! Daarnaast hoeven we weinig tentamens te maken op het eind, maar bestaat de beoordeling of je het vak gehaald hebt heel veel uit reflectieverslagen.
De docenten verschillen ook wel van de docenten van de Hanze Hogeschool. Ze geven bijvoorbeeld meer bloot over hun leven buiten school en zingen regelmatig mee met liedjes die ze via youtube aan ons laten horen.

In plaats van Salsa lessen van een paar mannen bij het uitgaan hebben we nu ook een avondje Salsa les gehad bij Bugaloe. Nadat we een aantal basispassen hadden geleerd moesten we in duo’s dansen. Er waren niet genoeg mannen dus wanneer je een vrouwelijke partner had, moest de langste de man spelen. Maartje was net iets langer dan mij dus zij werd aangetikt als man haha. We leerden weer een aantal pasjes samen en zo ontstond er weer een leuk dansje. Nadat de salsa les was afgelopen dronken we nog even een cocktailtje, brachten we Rosalie en Regina (die zich niet zo lekker voelde) naar huis en gingen Maartje en ik nog even terug om te stappen. Hier waren ook nog andere mensen van Perle d’Or. Het was ladies night bij Senior Frogs dus kregen we gratis Sex on the Beach.

In de nacht van vrijdag op zaterdag (7 februari) was er een Jouvert Morning Pyama optocht in San Nicolaas. Hier gingen we heen in een bananenbus (dat is een grote partybus) met een hele groep mensen. Vantevoren ging ik even anderhalf uur slapen omdat het feest echt van 1 tot 7 uur duurde. Daarna kon het feest beginnen. Alleen de partybus was al een groot feest. Het was onbeperkt drinken dus iedereen ging helemaal los. Het carnaval zelf in San Nicolaas was ook heel leuk. Hier kwamen we de andere mensen van Perle d’Or ook tegen. We liepen met zijn allen achter de parade aan en volgens onze klasgenoten zijn we hier ook op TV geweest haha. Helaas kunnen we dit niet terugkijken maar het heeft er vast heel leuk uit gezien. Al met al waren we om 8 uur thuis en lag ik om 9 uur in mijn bed om vervolgens om 11 uur weer klaarwakker te zijn en de rest van de dag met zijn allen door te brengen op het strand.

Die avond daarop zijn we naar de Lightning parade geweest. Dit is een parade waarin alle mensen die meelopen versierd zijn met allemaal mooie lichtjes. Het zag er supermooi uit maar omdat we nog best moe waren van de nacht ervoor hebben we het niet heel laat gemaakt.

Bij thuiskomst tref ik weer een kakkerlak tussen mijn aanrecht en de koelkast. Ik trek het echt niet meer omdat dit al de zoveelste keer is dat ik een kakkerlak zie en het is inmiddels een van mijn grootste angsten geworden. Gelukkig mag ik bij Maartje slapen dus mijn matras wordt weer opnieuw naar boven getild.

De volgende ochtend spuit ik mijn hele kamer vol met Pief Paf’, een spray die heel giftig is voor ongedierte en waarvan ze dood gaan. Ik denk dat ik ze nu eindelijk heb verslagen en voel me een overwinnaar. Helaas duurt dit gevoel niet langer dan een dag want als ik ’s avonds thuis kom zit daar WEER een kakkerlak, ja hoor. Na hem dood te hebben gemaakt voel ik me nog niet veilig en ik slaap dus weer bij Maartje.

De volgende dag maak ik een melding van mijn kakkerlakkenkamer bij de eigenaar van Perle d’Or. Ik zeg hem dat ik er al twee keer over gedroomd heb en dat ik elke keer met trillende handjes mijn deur open doe en met een lijf vol met zenuwen in mijn kamer sta. Dit is genoeg informatie voor hem om de bestrijdingsdienst te bellen. Deze komen pas de volgende dag dus ik slaap nog een nacht bij Maartje.

Nadat de bestrijdingsdienst is geweest en gif door mijn kamer heeft gespoten, heb ik gelukkig geen kakkerlakken meer gespot. Alleen een dood babykakkerlakje in de hoek van de badkamer maar deze kon ik nog handelen.

Nu weer over op wat leuke verhalen want ik heb ook gesnorkeld. Voor het snorkelen hadden we speciaal een snorkelset aangeschaft bij een Chinese supermarkt hier in de buurt. Ik vond het eerst best spannend om te snorkelen want mijn hersens konden er eerst nog niet echt aan wennen dat je onder water adem kunt halen door een zon stokje. Na een tijdje ging dit goed en kon ik heel lang onder water zwemmen zonder boven te komen. Ik heb hele mooie vissen gezien en ook zee egels etc. Een paar mensen hadden een Go Pro meegenomen en daar heb ik nog allemaal onder water filmpjes van gekregen.

Naast snorkelen hebben we ook gesurfd. Niet gekitesurfd (zoals sommigen dachten door een misleidende foto die ik op facebook had gezet) maar gewindsurfd. We hoorden al vaak verhalen dat je er beter bij kunt zeggen dat je een local bent, want voor toeristen rekenen ze veel hogere prijzen. Hier was dit inderdaad ook het geval. De prijs was namelijk 50 dollar voor 1 uur les en 1 uur zelf windsurfen, maar toen we zeiden dat we locals waren hoefden we nog maar 60 florin te betalen, wat neer komt op 35 dollar.

Het windsurfen was ook heel vet al was het soms wel lastig om bij de kant te blijven. Als je naar het strand toe wilt moet je het zeil naar achteren doen en als je richting Venezuela (en dus van het strand af) wil, moet je het zeil naar voren doen. Toch dwaalde ik steeds heel ver af en als ik dan recht op de kant af wilde gaan ving mijn zeil natuurlijk geen wind, dus of ik kwam helemaal ergens links bij het strand uit of helemaal ergens rechts. De man moest mij daarom een paar keer met het bootje komen ophalen om mij weer dichter bij de kant te brengen. Dit deed hij alleen in het oefenuurtje bij ons en daarna moesten we onszelf redden. Toen ook dit uur voorbij was gingen we weer naar huis, waar de mannen al voor ons hadden gekookt. Ideaal!

De avondjes stappen wisselen we af met series kijken (zoals LOST) om niet helemaal kapot te zijn aan het eind van de week. Daarnaast ben ik nog bij een Karaoke avond geweest bij Bugaloe met wat mensen van Perle. Dit was ook heel gezellig en natuurlijk deden we zelf ook mee (wel met zijn allen want alleen durven we niet haha).

Gister zijn we laatste en tegelijkertijd ook de grootste parade geweest. We keken eerst toe in de zon maar dit was echt TE heet. Ik werd gewoon misselijk van de hitte dus ik ging lekker in de schaduw staan. Daarna gingen we weer achter de parade aan dansen en dit was veel beter vol te houden. Tijdens de optocht drinken de mensen alleen wel heel erg veel en op het einde werden daarom ook een heleboel mensen agressief. Toen er serieuze klappen vielen en de politie tussen mensen in moest springen en ze op grond moesten houden, waarna ze alsnog tegenstribbelden, was het tijd voor ons om te gaan en we stapten uit de stoet. We waren een heel eind gelopen en dachten dat we daarom ook heel ver moesten lopen om weer terug bij onze auto te zijn. Ik dacht aan het pokken end dat we nog zouden moeten lopen om terug bij de auto’s te komen en was al aan het balen als een stekker. Tot onze grote verbazing stond echter na ongeveer drie minuten lopen onze auto al voor onze neus. Niemand snapte er iets van maar blijkbaar waren we een soort van rondje gelopen en waren we er precies op het goede moment uit gestapt.

We waren jammer genoeg niet de enigen die op dat moment naar huis gingen en we stonden daarom best een tijdje in de file. Wat doe je als je je verveelt in de file? Juist, de muziek harder zetten en door feesten met de andere mensen die in de file stonden! Zo was het alsnog een gezellige boel!

Vandaag hebben we weer vrij want het is Carnavalsmaandag en de meeste Arubanen zijn vandaag brak. Daarom ga ik zometeen gezellig met Regina naar het strand want Maartje is van plan haar duikbrefet hier te halen en heeft vandaag haar eerste duikles.

Groetjes vanuit het altijd zonnige Aruba en tot de volgende keer maar weer,

Ayoo xxxxxx

  • 16 Februari 2015 - 20:30

    Marloes De Jong:

    Wat weer een gewelige avonturen!! Fijn dat je zo geniet, en ons laat mee genieten!!!
    Dikke kus van ons!!! <3

  • 16 Februari 2015 - 20:36

    Johanna:

    Wat weer een prachtig verhaal Roeline!! Ikzie t helemaal voor me. Al maak ik me wel wat zorgen over die gratis sex on the beach maar ik neem aan dat dat een cocktail is :-P Fijn dat de kakkerlakken weg zijn, kun je weer rustig slapen! Geniet maar lekker verder Roeline en wij ge ♡ nieten met je mee!! Love you! Xxx

  • 17 Februari 2015 - 00:05

    Roeline :

    Hahaha dat is inderdaad een cocktail hoor Johanna! Jaaa echt blij dat ik er nu hopelijk vanaf ben

  • 17 Februari 2015 - 00:06

    Roeline:

    Huh in had nog meer getypt; fijn dat jullie er van genieten! Dikke kus en loveyou too

  • 17 Februari 2015 - 02:35

    Sanne:

    Prachtig verhaal skot! Wat een heerlijk jaloersmakend leventje heb je daar toch. Super hoor! Blijf er lekker van genieten! Dan zal ik blijven lezen en aan je denken hihi. Love and miss you!

  • 17 Februari 2015 - 19:38

    Roeline:

    Lieeef! Dankjewel

  • 17 Februari 2015 - 19:39

    Roeline:

    Mijn berichtjes worden steeds maar halverwege verzonden

  • 17 Februari 2015 - 19:40

    Roeline:

    Maar love and miss u too schatje❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2015

Just hold on, we're going home

22 Juni 2015

Sweet goodbyes

29 Mei 2015

Happy b'day to me

02 Mei 2015

Hello Goodbye

08 April 2015

Catch and Release
Roeline

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 5397

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: