Hello Goodbye - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu Hello Goodbye - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu

Hello Goodbye

Blijf op de hoogte en volg Roeline

02 Mei 2015 | Aruba, Aruba

Bon tardi,

Inmiddels zijn we alweer over de helft van onze tijd op Aruba. De titel zegt het al een beetje: we zien de laatste weken veel mensen komen en gaan. We moeten telkens opnieuw weer afscheid nemen van mensen waar we de afgelopen maanden een leuke band mee hebben opgebouwd. Dit is niet altijd even leuk. Gelukkig komen er ook nieuwe mensen voor terug! Maartje, Regina en ik behoren inmiddels wel een beetje tot de oud-bewoners van Perle d’Or haha en dan hebben we nog twee en een half maand te gaan! Een aantal kamers zijn een paar dagen terug ook leeg komen te staan. Hier komen waarschijnlijk snel weer nieuwe studenten in. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat worden!

Op Perle d’Or zitten niet alleen studenten, maar ook hotelgasten. Meestal hebben we daar geen contact mee maar twee weken geleden kwamen er twee heel gezellige mensen waar ik elke dag leuke dingen mee ben gaan doen. Deze twee mensen waren mijn ouders! Het was heel gek om ze na bijna drie maanden niet gezien te hebben op het vliegveld van Aruba weer in mijn armen te sluiten. Wie had ooit gedacht dat mijn ouders hier helemaal heen zouden komen en dat terwijl ze al 23 en 25 jaar niet meer hebben gevlogen! Ik had het alleen maar durven hopen.

De negen dagen dat ze hier waren vlogen voorbij. We hebben heel veel dingen gedaan: Quad rijden, gejetskiid, op de catamaran geweest, naar Oranjestad en naar verschillende stranden geweest en we hebben ook nog de hooiberg beklommen. ’s Avonds zaten we vaak met mijn ouders en nog wat vrienden van Perle d’Or te borrelen. Dit was ook heel gezellig!

Het leukste was misschien wel het quad rijden. Vooral off road rijden is vet! Je kan dan lekker langs de noordkust scheuren en af en toe even om je heen kijken om te zien hoe mooi het is. ’s Ochtends hadden mijn ouders met zijn tweeën een quad gehuurd. Om 1 uur zou mijn vader mij van school nadat hij mijn moeder weer had afgezet bij Perle, zodat ik ’s middags nog samen met hem op de quad kon. Helaas hadden m’n ouders ’s ochtends twee keer pech gehad met de quad waardoor ze dus twee keer een nieuwe kregen. Hierdoor liep het iets uit, maar dat was niet erg. Daarna dus lekker langs de noordkust gereden tot het weer tijd was om weer naar huis te gaan. Toen ik over de weg naar huis reed, hoorden we opeens het geluid van een zwaailicht achter me. Het was de politie. Of we wel even de quad aan de kant wilden zetten. Na een klein verhoor en zonder mijn rijbewijs bij me te hebben kwamen we er gelukkig goed van af en hoefden we alleen maar van plek te wisselen voordat we weer door konden rijden.

Het waren negen superleuke dagen en het was daarom ook heel jammer dat ze weer weg gingen. Maar zoals ik al zei; We zijn al over de helft dus voor je het weet zijn we weer in Nederland. Ik wil daarom ook nog zoveel mogelijk genieten van alles wat ik hier beleef want ik besef me wel hoe een relaxt leven ik nu heb en dat ik misschien nooit meer zo onbezorgd en stressvrij zal leven als nu.

De dag nadat mijn ouders waren vertrokken was het koningsdag. Dat werd hier helaas niet zo groot gevierd als in Nederland en dat mistte ik wel een beetje. We zijn de nacht daarvoor wel met een hele groep van Perle d’Or en ook wat mensen van Blue Village op stap geweest en dat was wel echt supergezellig met zijn allen. Op koningsdag zelf hebben we rustig een drankje gedronken op Moomba en er waren Nederlandse spelletjes te doen zoals koekhappen, spijkerbroek hangen en spijkerpoepen. Daarna gingen we met de hele Perle groep uit eten omdat een paar mensen bijna weer naar Nederland zouden gaan.

Deze dagen vindt er hier op Aruba een groot evenement plaats, genaamd: Sail Aruba. Dit is voor ons eigenlijk een soort koningsdag, want Willem Alexander en Maxima zijn nu hier! We hebben ze gister helaas niet weten te spotten, want ze waren net terug naar het hotel toen wij kwamen. Sail Aruba is eigenlijk een open dag van de marinierskazerne. Afgelopen jaren vond deze open dag plaats op de kazerne zelf in Safaneta maar dit jaar is het evenement verplaatst naar de cruisehaven. Tijdens dit evenement vinden allemaal verschillende activiteiten plaats, zoals: zeilen, abseilen, op zo’n soort van speedboot, sail in cinema’s (een scherm in het water met de films: finding nemo, pirates of the caribbean, titanic en jaws), de musical ‘soldaat van oranje’ enzovoort. Je kan ook op zo’n soort van speedboot, of een kijkje nemen op een groot schip en de mariniers geven een show waarin ze laten zien wat ze in de trainingen leren. Dit is nog maar een deel van alles, er is dus genoeg te doen!

Vandaag zijn Maartje en ik op die speedboot geweest en het was heel vet! We zaten achteraan en werden daarom wel heel nat maar goed dat was het helemaal waard.

Ook hebben we vandaag een nieuwe auto gekregen want we kwamen er na drie maanden achter dat we elke maand in totaal 600 dollar betaalden in plaats van 540, omdat we blijkbaar een duurder type hadden. Best wel zuur.. We hebben nu een Chevrolet in plaats van een Suzuki en betalen 100 florin minder per maand. De auto is dus zo'n 50 euro goedkoper per maand nu.

Straks gaan we met een groepje naar de Renaissance Marina om de films 'Jaws' en 'Titanic' te kijken. Er schijnt een groot scherm op het water te zijn en wij kunnen vanaf het strand kijken. Ik ben benieuwd!

Dit was het weer voor de komende tijd.

Saludos Cordial,

Roeline

  • 11 Mei 2015 - 20:00

    Johanna De Boer:

    Fijn dat jullie t zo leuk hebben gehad! Geniet nog maar lekker even Roeline! Dikke tút fan ús XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2015

Just hold on, we're going home

22 Juni 2015

Sweet goodbyes

29 Mei 2015

Happy b'day to me

02 Mei 2015

Hello Goodbye

08 April 2015

Catch and Release
Roeline

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 5400

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: