Happy b'day to me - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu Happy b'day to me - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu

Happy b'day to me

Blijf op de hoogte en volg Roeline

29 Mei 2015 | Aruba, Aruba

Bon dia,

Hoog tijd voor weer een update van al mijn avonturen op Aruba. Er is de afgelopen maand weer van alles gebeurd. Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde heeft Perle d’Or de afgelopen weken heel veel nieuwe bewoners mogen verwelkomen en gek genoeg zijn dit bijna allemaal meiden! De mannen zijn dus nu een beetje ondervertegenwoordigd maar ik weet niet of ze daar allemaal een probleem mee hebben haha. Maar goed, genoeg gebeurd op Perle d’Or, dus laat ik maar gelijk beginnen te vertellen.

Te beginnen met mijn verjaardag, want ook ik ben weer een jaartje ouder geworden! Dit moest natuurlijk goed gevierd worden en daarom besloten Annemarie (die 12 mei jarig was) en ik de hele Perle crew en nog wat mensen van Blue Village uit te nodigen voor een tochtje op de catamaran met zijn allen op 14 mei. Gelukkig wilden heel veel mensen wel op ons feestje komen en dus gingen we met een groep van 37 man de boot op. Wat een feest was dat zeg! 2,5 uur lang genieten van zon, zee, muziek en open-bar op een boot met een leuke groep studenten. Na de boottocht waren we nog lang niet klaar met al deze gezelligheid en dus besloten we met z’n allen nog even bij te komen op Moomba beach. In de avond zijn we nog met een selecte groep uit eten geweest bij Arubaville, waar ik werd verrast met een lekker nagerecht waar met chocolade op het bord was geschreven: ‘Happy birthday’. Heel leuk!

Door het tijdsverschil was ik in Nederland natuurlijk al veel eerder jarig en dus kreeg ik om 18.00 Arubaanse tijd al mijn eerste felicitaties haha. In de BAM (de kroeg op Perle d’Or) was het aftellen voor mijn verjaardag begonnen en om 24.00 Arubaanse tijd vlogen er ballonnen de lucht in, ging iedereen voor me zingen, kwam Maartje binnen met een taart waarvan ik de kaarsjes moest uitblazen en ik kreeg ook nog eens allemaal cadeautjes.

Nadat het feestje in de BAM afgelopen was liepen Maartje en Regina mee naar mijn kamer en toen ik de deur open deed zag ik dat ze m’n hele kamer hadden versierd. De volgende dag hadden ze, alsof het nog niet genoeg was, ook nog een ontbijtje voor me gemaakt. Lief hé?

Verder hebben we een aantal leuke feestjes gehad in de BAM, waar het er soms aardig gek aan toe kon gaan met thema’s zoals ‘Proud to be fout’, en waar sommigen echt te goed hun best hadden gedaan haha. Je zag vanalles rondlopen: mannen in sexy tijgerpakjes, halfnaakte superhelden, oma’s in nachtjapons, dokters die rechtstreeks vanaf de operatiekamer naar de BAM waren gekomen en nog onder het bloed zaten en noem maar op.

De lessen van school zijn alweer voorbij, ondanks wat opdrachten die we nog moeten inleveren en een vak die we nu nog gaan volgen. Wat doe je in de 1,5 maand tijd dat je zo ongeveer vrij bent? Juist, op vakantie! Samen met Maartje, Regina en Marjolein hebben we een vlucht geboekt naar Curacao van 10 tot 18 juni onder het mom van: ‘We zijn nu dichtbij! Dit is onze kans’. Curacao schijnt weer heel anders als Aruba te zijn, dus ik ben heel benieuwd! Tot die tijd zullen we ons nog even moeten vermaken op Aruba, maar dat is niet echt een probleem als de zon elke dag schijnt, je een leuke groep mensen om je heen hebt en als je in het bezit bent van een auto die je overal naar toe brengt.

Zo zijn we maandag ook wezen touren met ons drieën en Engelse Tom om wat wijkjes te zien die we nog niet hadden gezien en om uiteindelijk een leuk plaatsje te vinden om te picknicken. We hadden meegenomen: stokbrood met garlic butter, watermeloen, lekkere worstjes en niet te vergeten: een fles rode wijn. Terwijl ik dit in Nederland nog niet te drinken vond, vind ik dit nu denk ik lekkerder dan witte wijn.

Ook al hebben we dus niet echt school meer, we hebben wel een aantal drukke weken. We zijn deze week onder andere nog druk bezig geweest met interviews afnemen bij verschillende organisaties over de diversiteit in hun bedrijf voor het vak ‘Diversity’. Daarnaast zijn onze buitenlandcoördinator Marius Bremmer en zijn collega maandag op het eiland gearriveerd en we zijn die avond met hen en alle Groningers uit eten geweest bij Pam Pam. Marius heeft ons ook nog op onze school bezocht om het samen met Luciano Milliard en ons te hebben over de minor die we hier hebben gedaan.

Dinsdag hebben we een ‘meidenavond’ gehouden met een aantal van Perle d’Or. Iedereen ging tapas maken en daarna gingen we met zijn allen naar de film. Dit was heel gezellig.

Morgen gaan we Ben, die lekker een weekje naar Curacao is geweest, weer van het vliegveld halen. We hebben voor deze gelegenheid de sleutel van zijn jeep gekregen, dus dat wordt wel een leuk ritje haha. Ook gaan we morgen Marjoleins verjaardag vieren met een etentje bij Arubaville. Zaterdag is het weer tijd voor een partybus met allemaal mensen van Perle d’Or en Blue Village, wat we een tijdje terug ook hebben gedaan. Dat wordt als het goed is weer een groot feest!

Ik krijg nu wel steeds meer het idee dat de tijd begint te tikken en alles wat we nog willen doen moeten we nu wel gaan inplannen. Ik ben nog zoveel mogelijk aan het genieten van alles hier nu het nog kan. Zo was ik woensdag aan het hardlopen met Maartje en Regina langs het strand van Bugaloe tot Moomba en weer terug en ik kreeg zoveel adrenaline van alles wat ik om mij heen zag en van de muziek die door mijn oordopjes klonk. Het was na zessen en de zon was aan het onder gaan terwijl ik langs de zee rende op m’n New Balance (want wie had gedacht dat ik hier ging sporten?). Ik voelde me echt heel gelukkig en deze kick zorgde er voor dat ik het hele stuk goed volhield. Dit ga ik zeker nog een paar keer doen in de tijd dat ik hier ben

Naast dat ik nog vaker wil gaan hardlopen, zijn we ook van plan met een groepje te gaan paardrijden en daarmee ook gelijk een excursie naar de natural pool mee te pakken. Dit is een soort door rotsen omringd stukje water waar je geweest moet zijn als je op Aruba bent geweest. We willen hier al vanaf het begin heen maar je komt er niet makkelijk met de auto, voor een quad is het gebied er naar toe eigenlijk ook wat te wild en een half uur lopen in de hitte is ook niet alles. Met de paarden kunnen we er wel dichter bij komen dus dat is wat we gaan doen.

Verder staan er naast paardrijden nog een aantal leuke activiteiten op de agenda voor volgend weekend. Zo gaan we zaterdagmiddag met een groep Sinterperlekerst vieren. Vraag me niet waarom maar het leek ons leuk om lootjes te trekken en een gedicht te schrijven voor de persoon die je hebt getrokken. Ik ben nooit zo goed in het geheim houden van de naam die ik heb getrokken, maar tot nu toe heb ik me goed stil weten te houden. Ik heb het zelfs niet aan Maartje en Regina vertelt! Na het vieren van Sinterperlekerst is er nog ergens een poolparty waar we graag heen willen van 21.00 tot 3.00 en de dag daarop hebben we een kaartje voor beach festival ‘Island heritage’. Dit gaat een heel leuk weekendje worden dus! Ik kijk er naar uit!

Dit was hem weer voor de komende weken.

Dikke kus Roeline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2015

Just hold on, we're going home

22 Juni 2015

Sweet goodbyes

29 Mei 2015

Happy b'day to me

02 Mei 2015

Hello Goodbye

08 April 2015

Catch and Release
Roeline

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 5394

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

04 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: