Sweet goodbyes - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu Sweet goodbyes - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Roeline Stellingwerf - WaarBenJij.nu

Sweet goodbyes

Door: Roeline

Blijf op de hoogte en volg Roeline

22 Juni 2015 | Aruba, Aruba

Bon dia,

De laatste maand is ingegaan en het duurt nu niet lang meer voor we weer op Nederlandse bodem staan! Bijna iedereen gaat in de aankomende weken naar huis dus deze weken zullen veel in het teken staan van afscheid nemen. Het vliegveld op Aruba wordt de komende weken denk ik ons tweede thuis, tot we er zelf op 12 juli klaar staan om te vertrekken naar Nederland! Ik heb heel veel zin om iedereen weer te zien, maar ga het hier tegelijkertijd ook heel erg missen hier. Na bijna zes maanden gewoond te hebben op zo’n mooi eiland als deze, is het echt als thuis gaan voelen. Dit heb ik ook heel erg gemerkt tijdens onze vakantie op Curaçao, waar we weer totaal onbekend waren en weer zelf moesten ontdekken wat leuke strandjes en lekkere eettentjes waren.

Maar Curaçao was ook zeker de moeite waard! Je zou denken dat Curaçao en Aruba er op elkaar lijken maar er zijn grote verschillen. Curaçao is niet alleen een stuk groter, de natuur is ook veel groener. Daarnaast is de bevolking van Curaçao over het algemeen donkerder dan op Aruba doordat Curaçao vroeger een grote rol speelde bij de slavernij. Verder zijn we op Aruba kilometers lange zandstranden gewend, terwijl het op Curaçao vooral kleine baaitjes zijn. Willemstad (hoofdstad van Curaçao) is groter dan Oranjestad (hoofdstad van Aruba), maar de winkels komen op hetzelfde neer. Er werden vooral kleren gekocht bij de Mango, die we op Aruba ook hebben haha.

Naast verschillende stranden te hebben bezocht, hebben we ook Flamingo’s in het wild gezien. Wat een mooie dieren met hun felroze huid! Daarnaast zijn we een dagje naar het Sea aquarium geweest waar Regina en Marjolein met dolfijnen hebben gezwommen. Hier hebben Maartje en ik een haai mogen aaien en voeden (niet zo’n haai zoals in Jaws, maar een hele platte) en we hebben een kusje gehad van een zeeleeuw. Daarnaast mochten we nog bij de dolfijnenshow en zeeleeuwen show aanwezig zijn.

Wat je ook zeker moet hebben gedaan als je op Curaçao bent, is Zanzibar. ’s Middags kun je hier lekker op het strand liggen en ’s avonds kun je hier lekker eten, cocktails drinken en uit gaan. Hier hangt echt een leuke sfeer. Volgens mij is het elke avond wel druk, maar vooral zaterdag is het erg leuk! Het lijkt wel een klein beetje op Moomba hier, maar dan veel groter. Ook de pontjesbrug is leuk om eens te zien. Vooral ’s avonds, want dan is deze verlicht in allemaal mooie kleuren.

Wat ik wel een nadeel vond aan Curaçao is dat je voor veel dingen best wel ver moest rijden. Heel veel stranden liggen bijvoorbeeld in Westpunt en dat was best een eind weg. Een auto was op Curaçao dan ook zeker nodig en natuurlijk hebben wij in die negen dagen dat we er waren weer drie verschillende auto’s gehad. Eerst hadden we een jeep, waarin de achterbank bestond uit twee matten (een voor de rug en een om op te zitten). Hierin voelden we ons met zijn vieren niet heel veilig en dus hebben we die de volgende dag omgewisseld voor een echte auto. Deze auto hield er helaas de volgende dag alweer mee op, want hij wou niet meer starten. Ik weet niet wat het is met ons, maar op de een of andere manier hebben wij met elke auto die we nu hebben gehad bijna wel eens pech. Gelukkig deed de derde auto het prima en heeft ie het volgehouden tot het einde.

Donderdagavond zijn we na een uur vertraging weer op het vliegtuig naar Aruba gestapt. Hier werden we opgepikt door Tim. Het voelde alsof we best lang weg geweest waren en we waren dan ook blij om weer ‘thuis’ te zijn. Ondertussen is hier een groep van ongeveer 20? Amsterdammers aangekomen, waar we zaterdagavond gezellig mee hebben geborreld.

Gister hebben we Auke naar het vliegveld gebracht en daarna gezellig met een groep van ongeveer 25 man gebarbequed op Mangel Halto. Dit was heel gezellig tot we werden aangevallen daar een groep muggen en iedereen nu van top tot teen onder de bulten zit.

De afgelopen tijd doen we vaak dingen met de groep. Zo hebben we met een groep van tien man paardgereden (zeven meiden en drie jongens) en wat een middag was dat! Ik heb me vooral dood gelachen om de jongens, die voor het eerst in hun leven op een paard stapten haha.

Inmiddels hebben we ook met zijn allen Sinterperlekerst gevierd bij 080 (een Nederlands café). Door middel van gedichten en een stom cadeau maakten we elkaar allemaal op een leuke manier belachelijk haha.
Zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me dus nog wel even en geniet ik nog volop van de 3 weken die we hier nog hebben!

Tot snel,

Kus Roeline

• 22 Juni 2015 - 19:42

Johanna:

Nog drie weekjes genieten Roeline!! Maar ook fijn om je straks weer live te kunnen zien! Maak er nog een paar geweldige weken van! Liefs en in dikke tút fan ús!

• 22 Juni 2015 - 21:22

Jetty:

Lieve Roeline, wij zijn alweer aan het aftellen...over 3 weekjes zullen we je eindelijk weer met open armen op Schiphol ontvangen!! We hebben er natuurlijk ontzettend veel zin in om je straks weer in levende lijve te omarmen!! Maar eerst nog maar even 3 weekjes keihard genieten daar vooral van het prachtige weer en alle vrienden en vriendinnen die je daar hebt leren kennen. Nog een hele fijne tijd toegewenst en een hele dikke knuffel en tút fan ús allemaal!! XXX